Sitenin solunda giydirme reklamı denemesidir
Sitenin sağında bir giydirme reklam

Piç Kültür (Bastard Culture)

Gündem (Web Sitesi) - Web Sitesi | 20.10.2025 - 08:19, Güncelleme: 28.10.2025 - 06:44
 

Piç Kültür (Bastard Culture)

TIMETURK, BİREBİR HABER ve TOROS TİMES yazarı Mehmet ŞAHİN, TIMETURK''deki "Piç Kültür (Bastard Culture)" adlı köşe yazısında küresel medya, küresel kültür, kültür yozlaşması konularını ele alarak küresel medyanın kültürel değerleri ve varlıkları kültürel zenginleşme veya çok kültürlülük adı altında yozlaştırarak kendi piç kültürünü oluşturduğunu ifade etti.

Utrecht Üniversitesi'nde dijital kültür ve yeni medya profesörü olan Schäfer, Piç Kültür (Bastard Culture) adlı kitabında bilgisayarların ve internetin kitlesel olarak benimsenmesinin getirdiği sonuçları ele alıyor. Kullanıcılar ve şirketler arasındaki karmaşık etkileşimler ve piyasalar ile medya pratikleri arasındaki bağlantının karmaşıklığı sosyo-teknik bir ekosistem yaratmakta ve farklı katılımcılardan oluşan heterojen bir kümelenme oluşmaktadır. Böylece farklı kullanıcıların karmaşık etkileşimi ile bir kültür endüstrisi oluşmaktadır. Kültürün endüstriye evrilmesi aslında kültürün özgünlüğünü ve kimliğini de ortadan kaldırmaktadır. İnternetin dünyanın her yerinden kullanıcılar tarafından ulaşılabilir olması, farklı kullanıcıların metin ve görseller üreterek paylaşmaları sonucu ortada kime ait olduğu belli olmayan, ama herkesin erişimine açık üretimlerin görünür ve benimsenir olmasına yol açmaktadır. Yazının devamını okumak için tıklayınız!    
TIMETURK, BİREBİR HABER ve TOROS TİMES yazarı Mehmet ŞAHİN, TIMETURK''deki "Piç Kültür (Bastard Culture)" adlı köşe yazısında küresel medya, küresel kültür, kültür yozlaşması konularını ele alarak küresel medyanın kültürel değerleri ve varlıkları kültürel zenginleşme veya çok kültürlülük adı altında yozlaştırarak kendi piç kültürünü oluşturduğunu ifade etti.

Utrecht Üniversitesi'nde dijital kültür ve yeni medya profesörü olan Schäfer, Piç Kültür (Bastard Culture) adlı kitabında bilgisayarların ve internetin kitlesel olarak benimsenmesinin getirdiği sonuçları ele alıyor. Kullanıcılar ve şirketler arasındaki karmaşık etkileşimler ve piyasalar ile medya pratikleri arasındaki bağlantının karmaşıklığı sosyo-teknik bir ekosistem yaratmakta ve farklı katılımcılardan oluşan heterojen bir kümelenme oluşmaktadır. Böylece farklı kullanıcıların karmaşık etkileşimi ile bir kültür endüstrisi oluşmaktadır.

Kültürün endüstriye evrilmesi aslında kültürün özgünlüğünü ve kimliğini de ortadan kaldırmaktadır. İnternetin dünyanın her yerinden kullanıcılar tarafından ulaşılabilir olması, farklı kullanıcıların metin ve görseller üreterek paylaşmaları sonucu ortada kime ait olduğu belli olmayan, ama herkesin erişimine açık üretimlerin görünür ve benimsenir olmasına yol açmaktadır.

Yazının devamını okumak için tıklayınız!

 
 

Mersin HABERİ

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve torostimes.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.