Piç Kültür (Bastard Culture)
Utrecht Üniversitesi'nde dijital kültür ve yeni medya profesörü olan Schäfer, Piç Kültür (Bastard Culture) adlı kitabında bilgisayarların ve internetin kitlesel olarak benimsenmesinin getirdiği sonuçları ele alıyor. Kullanıcılar ve şirketler arasındaki karmaşık etkileşimler ve piyasalar ile medya pratikleri arasındaki bağlantının karmaşıklığı sosyo-teknik bir ekosistem yaratmakta ve farklı katılımcılardan oluşan heterojen bir kümelenme oluşmaktadır. Böylece farklı kullanıcıların karmaşık etkileşimi ile bir kültür endüstrisi oluşmaktadır.
Kültürün endüstriye evrilmesi aslında kültürün özgünlüğünü ve kimliğini de ortadan kaldırmaktadır. İnternetin dünyanın her yerinden kullanıcılar tarafından ulaşılabilir olması, farklı kullanıcıların metin ve görseller üreterek paylaşmaları sonucu ortada kime ait olduğu belli olmayan, ama herkesin erişimine açık üretimlerin görünür ve benimsenir olmasına yol açmaktadır.
Yazının devamını okumak için tıklayınız!