Güney Kore Ulaştırma Bakanı Park: "Sorumlu bir yetkili olarak uygun adımları atmayı düşünüyorum ve bunun için doğru zamanı ve yöntemi değerlendiriyorum."

 

Lee ayrıca, uçağın motorunda kuş tüylerine rastlandığını kaydetti.

Uçağın motorlarından birinin kuş çarpmasından etkilendiğini söyleyen Lee, ikinci motora ilişkin incelemenin sürdüğünün altını çizdi.

Güney Kore havacılık tarihinin en ölümcül felaketi kabul edilen olayda 

Bangkok-Muan rotalı, Boeing 737-800 model tek koridorlu "Jeju Air 7C2216" sefer sayılı uçak, Güney Kore'nin Muan şehrinde iniş takımlarının açılmaması üzerine piste indikten sonra kontrolden çıkmış ve duvara çarpmıştı.

6 mürettebat ve 175 yolcunun bulunduğu uçaktaki 179 kişi hayatını kaybetmişti.Olay sonrasında  sonrasında ülkede 7 günlük ulusal yas ilan edilmişti.

Yetkililer, kazanın uçağın iniş takımlarındaki arızadan kaynaklandığını belirterek, ilk seferde iniş takımları açılmayan uçağın, ikinci seferde zorunlu iniş sırasında kaza yaptığını bildirmişti.

Uçağın pilotu, kaza öncesinde "mayday" çağrısıyla uçağın kuşa çarptığını kuleye bildirmişti.